Thursday, February 13, 2020

BBM3410Satu2020: Tentang Diri


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai, saya Niezaeshra Binti Haris. Saya bersusia 22 tahun dan lahir pada 1 Mei 1998. Saya merupakan anak sulung dan saya hanya mempunyai seorang adik lelaki dikenali sebagai Haikal Hazrik. Saya amat bersyukur kerana Allah masih memberikan kasih dan sayang daripada seorang ibu dan ayah kepada saya sehingga saat ini. Saya juga amat bersyukur kerana mempunyai ibu dan ayah yang sangat penyayang dan sentiasa memberi dorongan kepada saya untuk menjadi seorang yang berguna sehingga saya berjaya menjejak kaki ke menara gading pada saat ini.  Kini, saya sedang melanjutkan pengajian di Universiti Putra Malaysia dan merupakan pelajar jurusan Bahasa dan Linguitsik melayu. Saya cinta akan jurusan saya kerana saya amat meminati subjek bahasa Melayu sejak peringkat sekolah rendah lagi. Mempelajari sesuatu ilmu dalam jurusan yang diminati sejak kecil lagi merupakan satu peluang terindah bagi saya. Saya berasal dari Sarawak Bumi Kenyalang. Berjauhan daripada ibu bapa dalam jarak yang jauh bukan penghalang bagi saya untuk meraih kejayaan seperti insan lain. Harapan saya adalah untuk membanggakan keluarga saya terutamanya ibu dan ayah yang banyak berkorban banyak perkara setelah berjaya menamatkan pengajian di Universiti Putra Malaysia.

2 comments:

  1. cantiknyeee... cakap terima kasih kat mak ayah awak ye sebab lahirkan bidadari di dunia ni <3

    ReplyDelete